Pagina's

vrijdag 29 oktober 2010

racefiets

Het wordt tijd om de rolstoel in te ruilen voor de racefiets. Die hangt al een tijdje werkloos in de schuur. En rust roest. Dat merk ik aan mijzelf. In de 3 maanden dat ik niet op mijn linkervoet mocht staan ben ik ongeveer 1/3 van de omvang van mijn been kwijt geraakt. Naar mijn idee heb ik geen spier meer over. Mijn kuit is verworden tot een leeg zakje. Als ik mijn beenspieren aanspan gebeurt er niet zoveel.

De fysiotherapie begint met 10 minuten fietsen op een hometrainer. Natuurlijk een mooie manier om weer wat spierweefsel te kweken. En twee keer in de week fysiotherapie zal ongetwijfeld resultaat opleveren, maar je zult het daarnaast toch vooral zelf moeten doen. En omdat buiten fietsen er voorlopig nog niet bij is ben ik op Marktplaats op zoek gegaan naar een Tacx.

Ik stuitte al snel op een Tacx Flow die iemand in Amstelveen 1 seizoen heeft gebruikt om zich voor te bereiden op de beklimming van La Marmotte. En die staat hier sinds vandaag in de kamer voor het raam met mijn racefiets erop (een Ridley). Sindsdien begin ik de dag met een half uurtje trainen op de racefiets.

Beenspieren kweken.