Pagina's

woensdag 20 oktober 2010

witte rook

De chirurg belt dus niet op maandag. En ook niet op dinsdag. Na er zelf achteraan gebeld te hebben belt hij woensdagmiddag rond 15:30 uur. De uitslag van de RSA-foto's is nog niet bekend. De berekeningen over de stand van de hiel moeten met behulp van software worden gemaakt.En degene, die dat kan heeft er nog geen gelegenheid voor gehad.

Maar....gelet op de uitslag van de ct-scan en de ervaring met andere breuken mag ik van de chirurg mijn voet gaan belasten. Op geleide van pijn, zoals dat zo mooi heet. Ik mag wat kan totdat het erg pijn gaat doen. En over 6 weken terug naar het ziekenhuis voor controle.

Direct na het telefoongesprek heb ik een afspraak met de fysiotherapeute. Kunnen we het goede nieuws gelijk omzetten in daden. Ze waarschuwt me niet te enthousiast van start te gaan en voorzichtig te beginnen. Met behulp van een weegschaal moet ik de komende dagen de druk op mijn voet opvoeren.

Ik mag wel 10 minuten een "rondje" fietsen op een hometrainer. Gelukkig gaat dat moeiteloos...

Donderdagochtend belt de chirurg nog een keer terug. De uitslag van de RSA-foto's is bekend. Uit de berekeningen blijkt dat het hielbeen in de eerste 3 weken na de operatie 1 millimeter is verbreed. Daarna niet meer. De uitslag bevestigt volgens de chirurg dat ik met een gerust hart kan gaan belasten. Goed nieuws !