Pagina's

dinsdag 8 februari 2011

zorgverzekering

Vandaag kreeg ik een brief van mijn zorgverzekeraar. Omdat ik een aanvraag fysiotherapie heb ingediend “ten behoeve van uzelf, geboren op 22 april 1955”. Rare mededeling, alsof ik zelf niet weet wanneer ik geboren ben. En een aanvraag heb ik ook niet gediend. Dat zal wel via de fysiotherapeut (zorgverlener in zorgverzekeraars-jargon) gelopen zijn “ten behoeve van mezelf”.

Maar goed. Ik blijk diagnosecode 7336 te hebben. En volgens bijlage 1 van het Besluit Zorgverzekering kan dat als een chronische indicatie worden aangemerkt, staat in de brief ondertekend door ene Chantal. Het woord “kan” vind ik in dit verband wat vreemd. Iets is chronisch of iets is niet-chronisch. 

Googelen levert op dat diagnose-code 7336 hoort bij lichaamslocatie 73 en pathologie 36 met omschrijving: gelimiteerd chronisch 12 maanden. En dat alles om me te laten weten dat ik 1 jaar lang recht heb op fysiotherapie te vergoeden uit de basisverzekering. Tot 5 september 2011. Wat een vooruitzicht…..

ps de zorgverzekeraar vergoedt niet het huren van een rolstoel: dat is namelijk geen loophulpmiddel.(*fronst wenkbrauw*)